Rozwój globalnej sieci sprzedaży Ruukki

2013-06-25

Rozwój branży stali specjalnych trwa obecnie intensywnie w Azji, Afryce, obu Amerykach a także na naszym kontynencie. W Europie Ruukki będzie rekrutować nowych specjalistów ds. sprzedaży niemal we wszystkich krajach, w których prowadzi obecnie działalność, nie wykluczając Polski i Niemiec czy pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W nowo otwartych biurach zatrudnienie znajdzie ponad 40 ekspertów, którzy wzmocnią sprzedaż i zaplecze techniczne firmy.

Ruukki w Polsce
Celem Ruukki jest posiadanie sieci sprzedaży obejmującej wszystkie najważniejsze obszary rynku, także w celu efektywnego wsparcia istniejącej sieci partnerów. Ruukki zatrudni nowych pracowników na kontynencie amerykańskim, w Afryce, Chinach, na Bliskim Wschodzie, w Azji Południowo-Wschodniej i w Australii. Co warte podkreślenia, w Europie Ruukki będzie rekrutować nowych specjalistów ds. sprzedaży niemal we wszystkich krajach, w których prowadzi obecnie działalność, nie wykluczając Polski i Niemiec czy pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Biznesowym celem Ruukki na ten rok jest rozwinięcie i umocnienie oferty stali specjalnych takich jak stale wysokowytrzymałe, trudnościeralne i stale powlekane. Jednocześnie firma dąży do zwiększenia globalnej sprzedaży tego typu stali. Oznacza to między innymi wzrost i dywersyfikację sieci dystrybucji oraz znaczne wzmocnienie organizacji sprzedaży. Tej wiosny Ruukki otworzyło nowe biura sprzedaży m.in. w Toronto i stolicy Chile - Santiago.

Thomas Hörnfeldt
- Bycie bliżej naszych klientów - także w aspekcie geograficznym - pozwoli nam na jeszcze szybsze i bardziej elastyczne dostarczanie usług niż dotychczas. Pośród wszystkich branży wykorzystujących stale specjalne, budownictwo oraz górnictwo zapewnia nam znaczący potencjał wzrostu zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących. Wzmocnienie usług wsparcia technicznego Ruukki pozwoli nam oferować fachowe doradztwo i zapewni współpracę z coraz większą liczbą klientów - mówi Thomas Hörnfeldt, Wiceprezes ds. Stali Specjalnych i Międzynarodowej Sprzedaży w Ruukki Metals.


Specjalizacja Ruukki w branży stalowej, okazała się sukcesem. Rentowność sprzedaży stali specjalnych jest wyraźnie wyższa niż standardowych produktów a jej wahania cenowe są mniejsze. W ostatnich latach Ruukki postawiło na specjalizację produktów w ramach jednej platformy, dzięki czemu posiada obecnie dobrą pozycję na rynku i silne marki stali specjalnych takich jak Raex, Optim, Laser i Ramor. Sukces w obecnym środowisku biznesowym wymaga coraz bardziej zaawansowanej
i szybszej specjalizacji.

*********************************************************************************************************************
O Ruukki:
Fińska huta Ruukki specjalizuje się w produkcji stali o wysokiej wytrzymałości, trudnościeralnych i pancernych. Firma dostarcza klientom energooszczędne rozwiązania, zapewniając tym samym lepsze warunki życia i pracy. W Polsce obok biur sprzedaży Ruukki posiada (Stalowe Centrum Serwisowe w Obornikach zapewniające szybką i sprawną dostawę gotowych do montażu komponentów. W zakres Stalowego Centrum serwisowego wchodzi cięcie ogniowe, plazmą, gięcie i śrutowanie blach o wysokiej wytrzymałości.

Ruukki zatrudnia na świecie około 9 000 pracowników i dysponuje rozległą siecią dystrybucji między innymi w Rosji, Skandynawii i pozostałych krajach Europy oraz na rynkach wschodzących takich jak: Indie, Chiny czy Ameryka Południowa. W 2012 roku obroty netto firmy wyniosły 2,8 miliarda euro. Spółka notowana jest na Helsińskiej Giełdzie Papierów Wartościowych NASDAQ OMX (Rautaruukki Oyj: RTRKS).

Źródło: www.ruukki.com